Anyuci-fele sajtpuffancs


Hat most potolom az elmult napokat!( Evesben is, meg blogirasban is:)
Kismillio sajtpuffancs receptet talaltam,aztan felhivtam Anyucit, es az ove lett a befuto. Koszi Edesanya, isteni lett. Pedig NEHEZ volt!!
Hozzavalok: 2,5 dl tej
8 dkg margarin
kaveskanal so
16 dkg retesliszt
3 egesz tojas
1 tojas sargaja
12 dkg reszelt sajt
Elkeszites:
Egy edenyben felforralom a tejet a margarinnal es a soval. Mikor homogen, felrehuzom a tuzrol es beleontom egyszerre az osszes reteslisztet. Egy fakanallal gyorsan osszekeverem. ( Nehez, mert nagyon ragad a massza) Ezutan 1 percre visszateszem meg a tuzre, keverem, es elzarom a gazt.
1-2 percig varok, hogy huljon, majd egyenkent beleutom a 3 egesz tojast, kozben folyamatosan keverem. Vegul a negyedik tojas sargajat es a reszelt edami sajtot is beleteszem, jo alaposan osszedolgozom.
Ezutan vizes kezzel kb. dionyi nagysagu gomboket " formazok" es sutopapirral belelt tepsibe teszem. A "formazom" azert van idezojelben, mert az tulzas, ugyanis a massza nagyon-nagyon ragad, de ugy a jo, ragadnia kell! En egy evokanalnyi mennyiseget nyomkodtam a kezemmel gomb alakura.  Minden gomb utan be kell vizezni a tenyeret, kulonben vakargathatjuk napestig a kezunkrol a sajtos masszat!
Elomelegitett, holegkevereses sutoben 180 fokon kerek 23 perc alatt sultek meg. :) Mind a harom tepsi, osszesen 43 pufika lett, pedig Anyu azt mondta, kb. 30. Mennyei, isteni finom!!!





Megjegyzések

  1. Szépek lettek, ügyes vagy!!!!!

    VálaszTörlés
  2. :-) Nálunk is nagy kedvenc, Juli-suli pogácsa néven fut, nyilván egy Magyar Konyha magazinból származott hozzánk. Legutóbb tegnapelőtt sütöttem, két tepsivel, de nincs az a mennyiség, ami ne fogyna el belőle másnapra...

    VálaszTörlés
  3. Masnapra?Akkor Nalatok jo sokaig elall, nalunk kihulni se volt ideje. 1 oraja sutottem, de mar nyomtalanul eltunt.

    VálaszTörlés
  4. A nyomtalan eltüntetésből én is kivettem a részem:)

    VálaszTörlés
  5. Én alapból a fenti mennyiség dupláját sütöm, nekem úgy lesz két tepsi. És bocs, hazudtam, mert épp a tegnapelőtti sütésből találtam másnap reggel a lányok játszósátrában kis tálkában két darabot (lehet, hogy megmentették maguknak??) :-)

    VálaszTörlés
  6. Ja, és van egy alternatívám a vizes kézzel való formázásra: műanyag habzsák legnagyobb lyukú rátéttel. Nagyon gyorsan kinyomom a két tepsinyi adagot vele, és jó meleg vízzel a műanyag(!, nem a szövet) habzsák nagyon könnyen meg is tisztítható a tésztától.

    VálaszTörlés
  7. Nem rossz otlet, de nem vesz el tul sok massza? Azert legkozelebb lehet meprobalom igy is. Szerintem nem kell sokat varni a kovetkezo alkalomra:)

    VálaszTörlés
  8. Azért is jó a műanyag habzsák, mert ha kifordítod, arról le tudod szedni majdnem az összes tésztát, a szövetbe beleragad. Amit pedig leszedtél, azt össze tudod kézzel gombócba gyúrni, és meg tudod sütni. Habzsákkal készítve mondjuk nem gombócok lesznek, hanem lesz egy kis csúcsuk, de ez a lényegen nem változtat :-). És tényleg ajánlom a füstölt sajttal való kipróbálást is.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése