Túrógombóc

Az úgy volt, hogy hétvégén a Szivemmel a London Dungeonbe készültünk. Hatalmas sor fogadott,így inkább elmentünk Greenwichbe, hogy megnézzük a 0 hosszúsági fokot és a Csillagvizsgálót.Kirándulásunk a vártnál hosszabbra nyúlt, hideg volt, fáztunk, fáradtak voltunk,és persze éhesek-velem az élen.Én, a mártír éhgyomorra indultam el. Mindegy.
A Csillagvizsgáló utolsó termében jártunk,mikor a mellettünk lévő büféből jövő illat megcsapta az orromat!
-Szivem, itt túrógombóc illat van!!!!
Nem vagyok egy nagy túrógombóc-mániákus, de akkor eldöntöttem, ha hazaérünk: túrógombóc.
Viszont itt nem lehet olyan túrót kapni,mint otton ( csak a magyarboltben 600 forintért-az antireklám helye),így bementünk az egyetlen boltba, ahol a használható túrót adják.Pont nem volt. Hát nem lett túrógombóc szombaton, csak ma. Életem első túrógombóca. Nagyon durva. Kettőt bírtam összesen megenni. Úgyhogy elég lesz a 14 darab.:)

Hozzávalók:
40 dkg túró
2 egész tojás
pici só
2 dl búzadara

A tálaláshoz: tejföl,porcukor,citromhéj

Elkészítés:
1.Botmixerrel leturmixoltam a túrót,mert elég darabos volt.
2. Felütöttem 2 tojást és habosra kevertem egy villával,mintha csak rántottát készítenék.Beleöntöttem a túróba, tettem bele pici sót és a búzadarát, majd jó alaposan elkevertem az egészet és betettem a hűtőbe.
3.Anyu azt mondta, Ő egy éjszakára hűtőbe szokta tenni a masszát, nekem erre nem volt időm, kb. 1-1,5 órát ha hűtöttem.
4. Forrásban lévő sós vízbe "szaggattam" őket egy fagyikanállal. Forrástól számítva kb. 10 percig főztem őket. Akkor van kész, ha feljön a víz tetejére.
5.Porcukorral és reszelt citromhéjjal elkevert tejföllel lelocsolva tálaltam. Már nincs is belőle egy darab sem.Pedig félórája lett kész.:)

Megjegyzések