Rokolya Heni ananászos csirkéje

Rég nem jelentkeztem, hiába, a dolgos hétköznapok...
Kedves blogolvasóm és egyben kedvenc unokanővérem, Heni küldte pár napja ezt a receptet, hogy náluk mennyire szereti a család. Na, gondoltam, amiben ananász van, sajt, tejszín és csirkemell, az rossz nem lehet. Most sült ki. Köszi Heni:))

Hozzávalók:
1 csirkemellfilé
1 doboz darabolt konzerv ananász ( vagy friss)
1,5 dl tejszín
1 ek. liszt
vaj
só, bors
reszelt füstölt sajt

Elkészítés:
1.Vágjuk szép vékony szeletekre a csirkemellet, sózzuk, borsozzuk.
2.Egy serpenyőben hevítsük fel a vajat és hirtelen süssük meg a húsok mindkét oldalát.
3.Egy tepsibe tegyük egymás mellé a hússzeleteket, a visszamaradt vajat öntsük a húsok alá.
4. Dobjuk rájuk az ananászkockákat és locsoljuk meg a liszttel alaposan elkevert tejszínnel. (Heni tippje: a liszt akkor kell, ha zsírszegény, hígabb tejszínt használunk,mert akkor nem biztos, hogy kellőképp besűrűsödik.Én nem találtam a dobozon, hogy hány %-os a tejszín,úgyhogy a biztonság kedvéért 1 ek. liszttel elkevertem-pudingos rázókában ( azt hiszem shaker-nek hívják, nálunk csak " rázóka"))
5.Szórjuk meg reszelt sajttal ( én otthonról hozott Karaván sajtot használtam).
6.180 fokos előmelegített sütőben fólia nélkül kb. 15 perc alatt süssük készre.
Főtt rizzsel tálaljuk. ( Amit most úgy főztem, hogy egy zöldségleves-kockát tettem a főzővízbe.)


Megjegyzések

  1. Örülök, hogy ízlett :-)!

    VálaszTörlés
  2. Jaj, és nagyon szépen köszönöm a megtisztelő "kedvenc unokanővér" titulust :))))! Puszi!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése