Habos-diós háromszögek


Figyelem!Az alábbi recept megtekintése csak erős idegzetűeknek és kísérletező típusoknak, elrontott süteményen nem kiakadóknak ajánlott. Megértésüket köszönjük.
Az úúúúúgy volt, hogy Non plus ultrát akartam ma sütni. Mint a mellékelt képek mutatják, a Non plus ultrából nem lett semmi. Lett helyette narancslekváros-habos-diós sütemény. Ami ahhoz képest, ahogy indult, meglepően finom lett. Nem szeretnék ódákat zengeni arról,hogyan vallottam ma kudarcot a konyhában, a lényeg: a tojásfehérjével nem kerültünk ma egy hullámhosszra...Aztán Anyu meggyőzött, hogy ugyan ki ne dobjam már a kukába, lehet azzal valamit kezdeni...Igen.

Hozzávalók:
A tésztához:
28 dkg liszt
24 dkg margarin
3 tojás sárgája
pici tej,ha nem áll össze
1 vaniliás cukor

A "krém"-hez:
narancslekvár
3 tojásfehérje
25 dkg porcukor
kb.15-20 dkg darált dió


Elkészítés:
1.A tészta hozzávalóit gyúrjuk össze és min. félórát hűtőben pihentessük.
2.Lisztezett deszkán nyújtsuk ki kb.3-4 mm vastagra ( akkora méretűre lehetőleg,mint a tepsi)és sütőpapírral bélelt tepsibe simítsuk.
3. Verjük fel a tojásfehárjét kemény habbá, a porcukrot folyamatosan adagoljuk hozzá.Végül a darált diót is forgassuk bele.Jó sűrű masszát kell kapnunk.
4. A tésztát kenjük meg ízlés szerint valamilyen lekvárral (én narancslekvért használtam,természetesen házit, Anyuét) és simítsuk rá a tojáshabos masszát.
5.Előmelegített sütőben 180 fokon süssük készre. Hogy hány perc? Fogggalmam sincs. Elkezdtem 150 fokon sütni,attól tartva, nehogy a tojásfehérje megégjen. Negyedóra elteltével a tojáshab szépen sült, a tészta viszont full nyers volt.Ekkor kapcsoltam fel 180 fokra és még kb. 15-20 percig sütöttem.
6. Ha kihűlt, háromszög alakúra vágjuk,és máris nem olyan snassz:)

Megjegyzések

  1. Judikám, mint nagy főző szaktekintély szeretnélek megajándékozni egy díjjal: nem nagy valami, de remélem örülsz :)
    http://edeskissemmi.blogspot.com/2011/03/dij-annatol.html

    puszi!
    anita

    VálaszTörlés
  2. Kedvesem, nagyon drága vagy, köszönöm szépen:)))Ugyanakkor öriharit hirdetek,mert én miért nem tudtam erről a blogról??? He????? Pusssz:))))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése