Cseresznyés-túrós ridikül



Először is némi magyarázat a címre...Túrós táska lett volna, vagy rosszabb esetben batyu.Még rosszabb esetben-jelen helyzetben- ridikül. Alaktalan,formátlan, shapeless, egyik kicsi, másik nagy, harmadikból kifolyt a töltelék, negyedikből ki se látszik. Hát ez jellemzi röviden és tömören életem első túrós táskáit. Annak ellenére, hogy formájuk hagy némi kívánnivalót maga után, az íze TÖKÉLETES.
A receptet itt találtam.Kicsit átalakítottam és dagad is a májam,mert a cseresznye az én ötletem volt és hát  a túróval nagyon egymásra találtak. Nyammmm.

Hozzávalók:
a tésztához:
50 dkg liszt
8 dkg cukor
2 tojássárgája
2 dl tej
2,5 dkg élesztő
csipet só
125 ml olaj

A krémhez:
2 tojás
15 dkg porcukor
50 dkg túró
koktélcseresznye apróra vágva
(nekem ebből a krémből elég sok kimaradt, de biztos csak azért mert béna voltam és nem sikerült szép tatyókat formáznom)


Elkészítés:
1. Az élesztőt a tejben 1 kk. cukorral felfuttatjuk.
2. Egy tálba szitáljuk a lisztet, a közepébe öntjük az élesztős tejet, a sót, a cukrot, az olajat, a tojássárgákat  és jól összegyúrjuk.
3. Meleg helyen megkelesztjük.
Amíg kel, elkészítjük a tölteléket: a tojásfehérjéket kemény habbá verjük. A sárgákat habosra keverjük a porcukorral és a túróval, majd óvatosan beleforgatjuk a fehérjét és hozzáadjuk az apróra vágott cseresznyét.
4.Ha megkelt a tészta, smét átgyúrjuk és kettévesszük. Mindkét cipót kb. 30cm x 40cm-es téglalapra nyújtunk és 10x10 centis négyzetekre vágunk.A négyzetek közepébe 1-1 kiskanálnyi tölteléket teszünk majd átlósan behajtjuk a négyzet 4 sarkát. Lehetőleg úgy, hogy a cucc ne folyjon ki belőle.
5. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük a ridikülöket, olajjal elkevert tojássárgával megkenjük a tetejüket,és 200 fokra előmelegített sütőben addig sütjük őket,míg pirulni nem kezd a tetejük. Nekem kb. 15 perc alatt lettek készen.

Megjegyzések

Megjegyzés küldése