Citromos túrótorta


Régen jártam a Nosaltyn, pedig régen függő voltam. De mióta blogom meg a blogomnak facebook oldala van,azóta azoktól függök. A napokban mégis arra tévedtem, feltöltöttem pár receptet és rábukkantam erre a citromos túrótortára. Ezer köszönet és hála érte Dave-nek.Annyi bókot és dicséretet kapott ez a torta a Nosalty-n-mostmár tudom miért:))-hogy nem tudtam neki ellenállni.És mióta felfedeztem, hogy a lengyel boltban ugyanolyan túrót lehet kapni,mint Magyarországon, nincs előttem akadály, legyen az stíriai metélt, vargabéles vagy citromos túrótorta. Gyorsan bevásároltam és a délutáni szünetben összedobtam. Behajítottam a hűtőbe, az uramnak meg kiadtam az ukászt, hogy eszébe ne jusson még véletlenül se felvágni mielőtt hazajövök,mert még fel kell díszíteni és le kell fotózni és egyébként is lehet, hogy a zselatin meg se kötött és nem is lesz jó...Megkötött és jó lett, de még milyen iszonyatosan jó. Legközelebb lime-mal fogom megcsinálni, de naranccsal sem lehet rossz. Hogy AzEszter-t idézzem, a "hibridek kivétel nélkül mind életképesek maradnak".
Íme a recept, ahogyan én csináltam ( nem sokat változtattam az eredetin, de egy picit azért mégis) 
Ja, a tortaformám azt hiszem 22 centis, vagy talán 24. 


Hozzávalók:

Az alaphoz:
20 dkg gyömbéres keksz
12,5-15 dkg margarin

A krémhez:
2 db citrom leve és reszelt héja
15 dkg porcukor
2,5 dl tejszín
40 dkg túró
4 levél zselatin

A díszítéshez:
2 db citrom


Elkészítés:
1. A kekszet apróra, morzsásra összetörjük. Le lehet darálni, daráló híján én a szokásos Jamie Oliver-es módszert alkalmaztam: bele a kekszet egy zacskóba és nyújtófával ütögettem amíg szét nem porladt.
2. A szétporladt kekszet kikeverjük az olvasztott margarinnal és eloszlatjuk egy kapcsos tortaforma alapján. Jó alaposan lenyomkodjuk a masszát.
3.Min. 1 órára hűtőbe tesszük.
4.A zselatinlapokat 5 percre hideg vízbe áztatjuk.
5. A túrót villával áttörjük, hozzáadjuk a porcukor felét, a citrom reszelt héját és alaposan elkeverjük.
6. A tejszínt habbá verjük.
7. Kicsavarjuk a zselatinlapokat és kislángon felolvasztjuk a citrom kifacsart levében. Ha picit kihűlt, hozzáadjuk a túrós masszához,majd belekeverjük a maradék porcukrot és a tejszínhabot.
8. A kekszes alapra simítjuk és min. 2 órára hűtőszekrénybe tesszük.
9. Ha megkötött, leemeljük a tortaformát és citromszeletekkel díszítjük.
És most megyek és eszem még egy szeletet, nem számít, hogy mindjárt éjfél:)



Megjegyzések

  1. Nagyon jól néz ki holnap szülinapi torta lesz belőle:)
    köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Tescoban is van túró, nyilván nem teljesen olyan, mint az otthoni, de nagyon finom:
    http://www.tesco.com/groceries/Product/Details/?id=260836419
    a sajtoknál van, nálunk konkrétan a ricotta mellett :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése