Profiteroles


Mostanában kísérletezős kedvemben vagyok: quiche, tartlet, pite...Az égetett tésztával eddig nem sok dolgom volt, összesen egyszer készítettem, akkor is sós változatban: Anyuci féle sajtos puffancsot.
Ideje volt az édeset is kipróbálni, méghozzá az örökzöld olasz desszert, a Profiteroles formájában. Ami tulajdonképp hasonló a képviselőfánkhoz. Legközelebb zacskóba fogom tölteni és úgy nyomok ki kis halmokat a sütőpapírra, nem pedig evőkanállal. Ismét Nigella Lawson receptjét választottam.


Hozzávalók: ( kb. 18-20 darabhoz)
Az égetett tésztához:
100 gr margarin
125 gr liszt
3 dl víz
4 tojás

A töltelékhez:
250 ml tejszín
fél tk. vanilia eszencia
2 ek. cukor

A tetejére:
olvasztott étcsoki


Elkészítés:
1. Egy lábasban felolvasztjuk a margarint 3 dl vízben. Mikor teljesen felolvadt, kézi habverővel vagy  fakanállal fokozatosan hozzáadjuk a lisztet és csomómentesre keverjük. Akkor jó, ha a massza elválik az edény falától. ( nekem egy picit csomós lett:)
2. Félrehúzzuk a tűzről és egyenként beledolgozzuk az egész tojásokat, alaposan elkeverve a masszát minden tojás között.
3. Sütőpapírral bélelt tepsibe, egymástól kellő távolságra  egy evőkanállal halmokat teszünk vagy habzsákból kinyomjuk és 200 fokra előmelegített sütőben 20 percig sütjük. NEM SZABAD a sütőajtót nyitogati,mert összeesik. 20 perc után kivesszük és egy késsel vágunk mindegyikre egy kis nyílást, amin a gőz ki tud szabadulni. Ezután visszatesszük még 2 percre.
4. A tejszínt  a cukorral és a vaniliával kemény habbá verjük és habzsákba töltjük.
5. A kihűlt profiterolokat a korábban vágott nyíláson keresztül( vagy az alján) betöltjük a krémmel.
6. Olvasztott csokival meglocsoljuk.

Megjegyzés: nekem a krém kb. felére lett elég, lehet, hogy túl sokat töltöttem 1-1 profiterolba. Mindenesetre a maradékot nyakon öntöm ma egy kis custard-dal és szerintem úgy is finom lesz:)


Megjegyzések