Brandy snaps


A Great British Bake Off múlt heti adásában ez volt a technikai feladat. Mindenkinek ugyanazon recept szerint kellett elkészíteni. Persze nem nyugodtam addig, míg ki nem próbáltam, muszáj volt kiderítenem, hogy kiestem volna-e a műsorból. Nem, bent maradtam volna:)

Hozzávalók: kb. 12-15 darabhoz
50 gr vaj
50 gr kristálycukor
2 ek. juharszirup
50 gr liszt
 1 tk. brandy
fél tk. őrölt gyömbér
őrölt fahéj
1 citrom reszelt héja

A töltelékhez:
150 ml tejszín
2 tk. brandy


Elkészítés:
1. A sütőt előmelegítjük 180 fokra, sütőpapírral kibélelünk egy gáztepsit.
2. Közepes lángon felolvasztjuk a vajat a cukorral és a juharsziruppal,és hagyjuk picit hűlni. Hozzákeverjük a lisztet, a brandy-t, a fűszereket és a citromhéjat.
3. Teáskanálnyi masszát helyezünk a sütőpapírral bélelt tepsire, egymástól jó távol, mert nagyon szét fognak terülni. Én mindössze 4 gombócot tettem egy tepsire, ennél többet nem is lehet, majd látjátok mi történik velük a sütőben:)
4.  6-8 percig süssük őket. Akkor van kész, mikor a massza teljesen szétfolyt és bugyog a sütőben, kezd barnává válni. Ekkor kivesszük és 1 percig várunk, míg hűl.
5. Egy fakanál nyelét bevizezzük és óvatosan rácsavarjuk a masszát. Tegyük rácsra, várjunk pár percig míg hűl,majd óvatosan húzzuk ki a fakanalat a cuccból.:)) Akkor jó, ha lyukacsos.
6. Süssük ki a maradék masszát ugyanígy, majd a brandy-vel felvert tejszínt nyomózsákból töltsük be a rudacskákba.

Megjegyzések

Megjegyzés küldése