Kókuszos-lime-os cookie

Nnnna, végre az első jól sikerült cookie. Volt pár kudarcba fulladt próbálkozásom már. Lehet, hogy csak sosem találtam meg a megfelelő receptet??Most itt van, köszönet érte Piszkének.
Finom, naaaagyon is. Kár, hogy ajiba készítettem. De azért párat, ami kevésbé kör alakú, megtartok magunknak:)


Hozzávalók 16-18 db cookie-hoz:
30 dkg liszt
fél tk. sütőpor
fél tk. só
1 tk. szódabikarbóna

20 dkg vaj
22 dkg cukor
8 dkg kókuszreszelék
3 ek. limelé
1 tojás

A mázhoz:
porcukor
limelé
ezüst cukorgyöngy

Elkészítés:
1. A kókuszreszeléket száraz serpenyőben pár perc alatt halványsárgára pirítjuk.
2. A lisztet összekeverjük a sóval, sütőporral, szódabikarbónával.
3. A vajat a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a limelét és a tojást is.
4. A vajas keverékbe egy szilikonos lapáttal, jobb híján fakanállal beleforgatjuk a lisztes keveréket és a kókuszreszeléket.
5. Diónyi gömböket formálunk vizes kézzel és sütőpapírral bélelt tepsibe, egymástól jó távol elhelyezzük őket. ( Én 5 db-ot tettem egy gáztepsire, ennél több esetén már összeértek volna.)
6. 170 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt készre sütjük őket.
Mikor kivesszük, még képlékeny lesz, de pár perc alatt szilárdul annyit, hogy óvatosan le tudjuk venni a sütőpapírról. Így finom puha marad, nem lesz kemény,mint a kő. Ne süssük 10 percnél tovább akkor sem, ha még nyersnek tűnik.
7. Készítsük el a cukormázat a limelével, töltsük egy zacskóba, vágjunk pici lyukat a végére, és a limeos mázzal díszítsük a kekszeket. ( Persze csak miután kihűltek:)



Megjegyzések

  1. Örülök, hogy tetszett a recept! A cookie-nek tényleg az a titka, hogy akkor kell kivenni amikor még félig nyersnek néz ki :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, erre mostmár én is rájöttem és ennek hála, sikerült életem első normális cookie-ját elkészíteni!!Nagyon finom lett!!Köszi:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése