Fokhagymás-sajtszószos tészta...

...avagy egy kaja, amit még nyomorékok is el tudnak készíteni.
Ma merészkedtem először a konyhába. Erősen be voltam korlátozva, mivel a hűtő csak nagy jóindulattal nevezhető nem üresnek. Másfelől, egyik kezem már foglalt, 1 mankóra még egyhelyben állás közben is szükségem van-nálam sose lehet tudni. Harmadrészt, olyan valami kell, amihez nem nagyon kell kést használni-én, aki minden másnap le tudom metszeni a fél ujjam főzés közben, így 5 véralvadásgátlóval a hátam mögött ezt nem szívesen vállaltam volna ma be. Ja, és 10 perc alatt legyen kész, mert azért annál többet egyhelyben állni, na, az se megy még. Hát így született a mai ebédem:)


Hozzávalók:
kb. 20 dkg fusilli
diónyi vaj
1 ek. liszt
2-3 dl tej
4 gerezd fokhagyma
kb. 15 dkg sajt ( nálam most edami és füstölt trappista otthonról:)
só, bors, őrölt szerecsendió

Elkészítés:
1. A tésztát kifőzzük.
2. A fokhagymát vékony szeletekre vágjuk.
3. Egy lábasban felhevítjük a vajat, rádobunk 2 gerezd felszeletelt fokhagymát, kicsit átpirítjuk.
4. Rászórjuk a lisztet és  folyamatos kevergetés mellett ( habverővel) hozzáadjuk a tejet.
5. Sűrű besamel mártássá főzzük. Mehet hozzá a só, bors, őrölt szerecsendió.
6. Végül hozzáadjuk a sajtot és addig főzzük, míg a sajt teljesen el nem olvad.
7. A másik 2 gerezd fokhagymát kevés olajon aranybarnára pirítjuk.
8. A kifőtt tésztát a szósszal és a ropogós fokhagymával tálaljuk.

Megjegyzések

  1. Na,ez pont nekem való kaja,mert én mankó és véralvadásgátló nélkül sem szeretek ennél többet pancsolni egy vacsival!:)

    VálaszTörlés
  2. Gondoltam is rá, hogy ez pont Neked való lenne,mert olyan Mohásan egyszerű vacsi.:)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a receptet, én tettem bele párolt brokkolit és maradék sonkát, és rétegezve betoltam a sütőbe, tetején a mártással - csodás lett!!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése