Narancsos piskótakenyér


A múltkori banánkenyéren felbuzdulva, ma ismét gyümölcsös kenyérnek álltam neki.
A recept Nosalty-s, köszönet.
Mivel nekem nincs őzgerincformám, csak egy kisebb vekniformám ( megtudtam, hogy így hívják:)), nekem 2 kis vekni lett ekkora adagból. egyébként 1 nagy őzgerincforma.


Hozzávalók:
( 1 pohár=225 gr vagy 250 ml)

3/4 pohár frissen facsart narancslé
1/3 pohár olaj
1 1/2 pohár kristálycukor
6 tojás
fél csomag sütőpor
2 pohár liszt
1 kk. reszelt narancshéj ( én jóval többet tettem bele, 3 narancs héját is simán elbírja)

Elkészítés:
1. A tojásfehérjéket csipet sóval és fél pohár cukorral habbá verjük. ( A cukor miatt nem lesz belőle olyan hab, ami nem folyik ki a tálból, ha megfordítjuk.)
2. A sárgákat a maradék cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk az olajat, a narancslét, narancshéjat, lisztet.
3. Végül beleforgatjuk a tojásfehérjét is.
4. Sütőpapírral bélelt őzgerincformába simítjuk a masszát és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 35-40 perc alatt készre sütjük.

Vaj, narancslekvár, lemon curd, méz. Hmmmm, mind játszik:)


Megjegyzések