Halloumi sajt és ráksaláta

Nemrég, egy görög étteremben ettem életemben először grillezett halloumi sajtot. Hát beleszerettem azonnal.
Én ugyan most nem grillen készítettem, hanem csak serpenyőben, olívaolajon sütöttem meg, de legközelebb már megy a sütőbe, a grillrácsra. Egy kis ráksalival és fokhagymás bagettel, jajj de isteni finom volt.


Hozzávalók:

8 szelet halloumi sajt ( kb. 1,5-2 centi vastagra vágva)
olívaolaj

A ráksalátához:
20 dkg koktélrák
3-4 ek. tejföl
majonéz
citromhéj
csipet só


Elkészítés:
1. Egy serpenyőben pár csepp olívaolajat hevítünk.Mikor már forró, belehelyezzük a sajtszeleteket.
2. Pár percig sütjük mindkét oldalát, míg aranybarna nem lesz.
3. A salátához a tejfölt ízlés szerinti majonézzel elkeverjük, picit sózzuk, pár csepp citromlével ízesítjük majd beleforgatjuk a rákokat.

Amit a Halloumiról tudni kell...
Ciprusi eredetű sajt, melyet kecske, juh és tehéntejből állítanak elő.
Alacsony a zsír-és víztartalma, éppen ezért grillezésre, sütésre kiválóan alkalmas: hő hatására nem olvad meg, nem folyik szét.
Sózni semmiképp nem kell sütés/grillezés előtt, mivel saját, sós levében ázik a csomagolásban, így sós íze van.
Eredetileg a tartósítására mentaleveleket használtak, ennek hatására a sajt tovább megőrzi frissességét és intenzívebben kijönnek az ízei.
A ciprusiak a nyári meleg hónapokban előszeretettel fogyasztják a Halloumit görögdinnye társaságában.


Megjegyzések

  1. Még sosem kóstoltam. Felcsigáztál ám vele:)

    VálaszTörlés
  2. Én is nagyon szeretem, ritkán grillre rádobjuk és tényleg finom!:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése