Narancsos-mákos sütemény


Ma reggel, ahogy kinyílt a szemem- na jó, legyünk őszinték, ez délután 1-kor volt-két szó ugrott be: narancs és mák.Ebből lesz ma valai. Guglibarátom elvezetett Latsiához, akinél rábukkantam erre a Latsia által is extrafinomnak aposztrofált süteményre. Oly egyszerű és mégis ahogy megláttam azt a képet, tudtam, hogy ez isteni finom lesz. A narancs és a mák tuti páros és annyira légiesen könnyű, puha ez a tészta, hogy 2 ilyen széles szeletnél se nagyon lehet megállni. A tetejét még megbolondítottam egy kicsit narancsos cukormázzal. Mennyei!!


Hozzávalók:
( 22 cm-es kapcsos formához)
20 dkg puha vaj
20 dkg cukor
3 tojás
25 dkg liszt
1,5 tk. sütőpor
2 narancs leve és reszelt héja
5 dkg darált mák

A tetejére:
2 narancs héja
1 dl víz
2 ek. cukor



Elkészítés:
1. A sütőt melegítsük elő 180 fokra, a formát vajazzuk-lisztezzük ki.
2. A vajat a cukorral keverjük habosra, adjuk hozzá egyenként a tojásokat, majd mehet hozzá a sütőporos liszt, a mák és végül a narancsok héja és leve.
3. Simítsuk a masszát a tortaformába és előmelegített sütőben 50 perc alatt süssük készre. Tűpróbát feltétlen végezzünk.
( Én a középső rácson sütöttem, de kb. félóra után megrepedt és látványos barnulásnak indult, így az utolsó 20 percet az alsó rácson fejezte be.)
4. A mázhoz a narancsok héját reszeljük le és egy serpenyőben a cukorral és vízzel forraljuk fel. Forrástól számított kb. 5 percig főzzük,mikor kezd besűrűsödni, öntsük az egészet a tortára és hagyjuk megszilárdulni.
Melegen is nagyon finom ám:)


Megjegyzések