Sajtos pogácsa 4 sajttal

Ma délben keltem fel. Lusta vagyok,mióta nem dolgozom, valljuk be, de 1 hét pihenés nekem is jár. Az első amit megláttam félig csukott szemmel a fészbukon, az az volt, hogy Era barátnőm pogácsát sütött. Még félálomban küldtem neki az üzit: Era, receptet, azonnal!!!És úgy mondom, a világ legeslegfinomabb pogácsája ez, pláne így 4 féle sajttal a tetején, hogy 2 nappal a határidő előtt be tudjam nevezni az én drága Nyammm Zsófim játékára:) Nem mondom, hogy pikk-pakk megvan,de én ennek minden nap képes lennék nekiállni, annyira finom :)


Hozzávalók 
(kb.100 db mini pogácsához)

50 dkg liszt
25 dkg  margarin
2 tojás sárgája
3 dkg élesztő
2 dl tejföl
1 dl tej
1 tk. cukor
só ízlés szerint

Tetejére:
1 tojás (vagy a megmaradt 2 fehérje)
reszelt sajt ( mozzarella, parmezán, cheddar, jarslberg vegyesen)


Elkészítés:
1. Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttatjuk.
2. A lisztet összemorzsoljuk a margarinnal, hozzáadjuk a sót, a tojássárgákat, a tejfölt, az élesztős tejet.
3. Tésztává gyúrjuk, meleg helyen ( sütő 50 fok, legjobb) letakarva kb. félóráig kelesztjük.
4. Lisztezett deszkán átgyúrjuk, kb. 1,5 centi vastagra nyújtjuk. ( Közben kétszer-háromszor hajtogathatjuk a tésztát: kinyújtjuk téglalap alakúra, a bal oldalon egyharmadát behajtjuk, a jobb oldalon is, a tetejét lehajtjuk az aljára. Megint kinyújtjuk, megint hajtogatjuk. Ha van egy kis időnk, kedvünk hozzá, hajtogassuk meg, mert nagyon szép leveles pogit kapunk. Én mindig is imádtam úgy enni az ilyen pogit, hogy levelenként: először az alját, a végén meg a sajtos kalapját :))
5. Tehát 1,5 centi vastagra nyújtjuk, tetszőleges méretű szaggatóval kiszaggatjuk és sütőpapírral bélelt gáztepsire tesszük őket. Tojással megkenjük a tetejüket, megszórjuk reszelt sajttal.
6. 180 fokra előmelegített sütőben addig sütjük,míg aranybarna nem lesz a tetején a sajt. (Nekem ezek a minipogik 15 perc alatt megsültek.)




Megjegyzések