Csokis-kókuszos cupcake

A mai szénhidrátnapra ezt a cupcake-et szemeltem ki a Hummingbird könyvből, de mire elkészült, már annyira sok CH volt bennem, hogy igazából csak egyet ettem. Persze ehhez nyilván az is hozzájárult, hogy nem szeretem a vajas krémet a tetején, ám hűen az eredeti recepthez, azzal készítettem. Ám ha a vajat Philadelphia krémsajtra cseréltem volna, akkor nyilván nem csak 1-et ettem volna.Én csak féladagot csináltam, abból lett 12 db normál méretű cupcake. Az egyszerűség kedvéért azért most az eredeti receptet adom közre.


Hozzávalók:

A tésztához:
70 gr puha vaj
170 gr liszt
250 gr cukor
50 gr kakaópor
1 ek. sütőpor
fél tk. sütőpor
210 ml tej
2 tojás
2-3 szelet Bounty ( vagy egyéb kókuszos csoki)

A frostinghoz:
500 gr porukor
160 gr puha vaj
60 ml kókusztej

A díszítéshez:
1-2 szelet Bounty ( vagy egyéb kókuszos csoki)
60 gr kókuszreszelék


Elkészítés:
1. A sütőt előmelegítjük 170 fokra, a muffinsütőt vagy szilikonos formát kibéleljük papírkapszlikkal.
2. Egy keverőtálban mixerrel összedolgozzuk a vajat, a cukrot, a lisztet, kakaóport, sót, sütőport. Addig mixeljük, míg morzsás állaga nem lesz.
3. Egy kancsóban elkeverjük a tojást a tejjel.
4. Alacsony fokozaton folyamatosan keverve a száraz hozzávalókat, hozzácsurgatjuk a tojásos tejet és addig keverjük,míg sima, egynemű állaga nem lesz.
5. A masszát elosztjuk a kapszlikban: 2/3-ig töltjük őket, ebben segítségünkre lehet egy fagyikanál, így szép egyforma cupcake-eket készíthetünk.A csokikat vágjuk annyi egyenlő részre, ahány cupcake-ünk lesz és helyezzük a nyers tészta tetejére. Majd sülés közben szépen belesüllyed, és mikor beleharapunk, hopp, Bounty-val töltött cupcake-ünk lesz, zseniális.:)
6. Előmelegített sütőben 20-25 perc alatt süssük őket készre majd hagyjuk hűlni.
7. A frostinghoz a hozzávalókat keverjük simára. Fontos, hogy a porcukrot szitáljuk át, mielőtt a vajhoz adjuk, és ne sajnáljuk az időt, hogy kétszer daráljuk meg a cukrot. Habzsák vagy habkártya segítségével díszítsük fel a kihűlt cupcake-eket, forgassuk meg őket kókuszreszelékben, a tetejükre pedig helyezzünk egy falat Bounty-t.:)



Megjegyzések