Csokis-mandulás márványos keksz


Juhuuuu, márványos keksz!!!!!Sokszor láttam már ilyet, de nem gondoltam, hogy ennyire egyszerű. Még amikor betoltam őket a sütőbe is kételkedtem, hogy valóban úgy fognak.kinézni, ahogy a recepteskönyvben. Meg voltam győződve róla, hogy ezen seperc alatt elolvad a porcukor a sütőben és miután kisült, az ember lánya megszitálja porcukorral és úgy csinál,mintha az már eleve rajta lett volna. És voilá, a lepel lehull, nincs szitálás sütés után, a kekszek pontosan így jöttek ki a sütőből, és annyira de annyira finomak, hogy azt elmondani nem tudom. Bár én élek-halok  a mandulás-amarettos-marcipános cuccokért, tudtam már előre, hogy imádni fogom. Az eredeti recept Amaretto likőrt ír, ami nekem sajnos nincs ( ideje beszerezni egyet:)) , így mandulaszirupot használtam.
Az adagot simán lehet duplázni-triplázni, tízszerezni, mert ebből az adagból sajnos csak 15 db keksz lesz!!!
Az eredeti recept természetesen  a HB könyvből!!!


Hozzávalók:
15 db kekszhez

80 gr liszt
25 gr kakaópor
fél tk. sütőpor
90 gr kristálycukor
25 gr vaj
1 tojás
10 ml Amaretto likőr v mandula-szirup
50 gr porcukor, a bevonáshoz


Elkészítés:
1. Szitáljuk egy tálba a lisztet a kakaóporral és a sütőporral. Adjuk hozzá a kristálycukrot, majd ujjainkkal morzsoljuk bele a vajat a száraz hozzávalókba.
2. Egy másik tálkában egy villával verjük fel a tojást és adjuk hozzá a mandulalikőrt/mandulaszirupot. Öntsük a száraz hozzávalókhoz ezt a keveréket és jó alaposan dolgozzuk össze a tésztát egy gombóccá. Folpackba csomagolva 30-40 percre tegyük hűtőbe.
3. A sütőt melegítsük elő 180 fokra, egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral.
4. A masszából formáljunk diónyi golyókat, alaposan hempergessük meg őket porcukorban ( teljesen fogja be a porcukor a golyót, véletlenül se ütögessük le róla:)) és helyezzük őket kellő távolságra egymástól a sütőpapíros tepsire.
5. Kb. 10-12 perc alatt süssük meg őket. Tálalás előtt teljesen hűtsük ki őket.
Figyelem, mikor kivesszük a sütőből, lágynak tűnhet a tészta, mondhatnám nyersnek. Ahogy hűl, szépen meg fog keményedni, ezért ne is próbáljuk meg őket még melegen lefeszegetni a sütőpapírról, várjunk kb. 10 percet. Akkor viszont már fogyasztani is lehet őket egy finom espresso-val.:)



Megjegyzések

  1. Szia!
    Annyi kérdésem lenne, hogy működik-e a recept, ha vaníliás cukorban forgatom meg, vagy feltétlenül porcukor kell hozzá?
    Előre is köszönöm a választ!
    Edit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Edit!Amennyiben vanilias a porcukor,akkor igen,ha kristaly,akkor nem,mert az el fog olvadni a sutoben!!!Tegyel vaniliat a tesztajaba :)

      Törlés
    2. Kedves Szofi!
      Köszönöm a választ! Épp most pihen a hűtőben és a vanília sem maradt ki! :) Sajnos porcukrot megint elfelejtettem venni, de szerencsére a robotgép mindent megoldott! :)

      Törlés
    3. Kivancsian varom a vegeredmenyt,mindenkepp ird meg milyen lett :)

      Törlés
    4. Nagyon-nagyon finom! :) Bár még van mit javítani a technikámon, kicsit sok lett benne a száraz anyag, meg picit sokáig sütöttem, de az íze mennyei! Még szerencse, hogy ez csak próbasütés volt a vasárnapi "éles" előtt! :) Tényleg nagyon-nagyon finom, és különleges keksz! Köszönöm a receptet!

      Törlés

Megjegyzés küldése