Epres-vaníliás joghurttorta

Igazán könnyű és finom édesség!Nem mondom, hogy cukormentes, mert nem az, de mégsem egy habos-vajas-csokicsoda. Imádom én őket, szó se róla, csak a mérleg és a tükör nem jutalmazza őket.
Joghurttortáinknak csak a képzelet szab határt, hiszen bármilyen jogival és bármilyen gyümivel készíthetjük, itt a tavasz, jön a nyár, bővül a választék. Babapiskóta természetesen opcionális, de én azt most úúúgy megkívántam, és csak 24kcal/ darab :))


Hozzávalók:
15 cm-es tortához
babapiskóta
360 gr vaníliás joghurt ( 3 kis pohár)
150 gr friss eper
1 ek. méz
3 lap zselatin

Elkészítés:
1. A zselatinlapokat 5 percre hideg vízbe áztatjuk.
2. A tortaforma alját kirakjuk félbe-háromba tört babapiskóta-darabokkal.
3. A joghurtot a mézzel és a kicsavart zselatinnal alacsony lángon felmelegítjük. Nem szabad forrnia. Amint a zselatin elolvadt, félre is húzzuk és belekeverjük a felkockázott epret.
4. Mikor langyosra hűlt, ráöntjük a babapiskótára és elegyengetjük. Én biztosra mentem és még pár kocka babapiskótát belenyomtam a végén, ezek látszanak a tetején, nem alulról jöttek fel.:)
5. 2-3 órára minimum tegyük hűtőbe. Friss eperrel tálaljuk.



Megjegyzések