Sokmagos grissini-Blogkóstoló 9.

A Blogkóstoló játék 9. fordulójára ez a finom kenyérpálcika volt a másik, amit mindenképp ki szerettem volna próbálni a páromtól, Ildikótól. Nem csalódtam ebben a receptben sem, Ildi ért a kelt tésztához, a kakaós csigához hasonlóan ez a tészta is parádésan könnyen összeállt, pikk-pakk elkészült. 
Ay ízeket kedvünk szerint alakíthatjuk, számtalan zöldfűszerrel ízesíthetjük az alaptésztát, a rudacskákat pedig forgathatjuk mákba, lenmagba, szezámmagba. Én most egy 4 magvas keveréket használtam.

Nagyon megörültem egyébként,mikor megláttam nála a grissinit.Lévén olasz étteremben dolgozom, sokszor eszem munka közben 1-2 grissinit ha megéhezem,mert 2 rudacskában csak 60 kalória van. Legalábbis nálunk ezt állítják. Köszi Ildikó a remek receptet :)


Hozzávalók:
2 gáztepsinyi adaghoz

30 dkg liszt
fél dl olaj
2 dl tej
3 dkg friss élesztő vagy 10 gr szárított ( én utóbbit használtam)
1 tk. cukor
1 púpozott tk. só
1 gerezd fokhagyma
1 szál friss rozmaring

magkeverék


Elkészítés:
1. Az élesztőt-akár frissel, akár szárítottal dolgozunk-langyos cukros tejben felfuttatjuk.
2. Egy tálba szitáljuk a lisztet, hozzáadjuk a sót, élesztőt, olajat, belereszelünk egy gerezd fokhagymát, hozzáadunk egy szál apróra vágott rozmaringot és alaposan összegyúrjuk. Meleg helyen, letakarva félórán át kelesztjük.
3. Lisztezett deszkán téglalap alakúra nyújtjuk,1-2 centis szeletekre vágjuk. A szeleteket hosszában ismét kettévágjuk,majd a darabkákat ceruza vastagságúra sodorjuk.
4.Tetejüket megkenjük vízzel, majd a vizes részt a magkeverékbe mártjuk.A pálcika két végét ellentétes irányba csavarjuk, így spirális lefutású lesz a mag a pálcikákon. Ildinél nagyon jó fázisfotókat is találtok.
5. Sorakoztassuk őket sütőpapíros tepsire és toljuk hideg, 180fokra bekapcsolt sütőbe. A pálcikákj vastagságától függően 10-15 perc alatt készre sülnek.



Megjegyzések

Megjegyzés küldése