Zserbógolyó

A zserbó ízvilághoz 3 dolog kell: dió, sárgabaracklekvár ( lehetőleg házi) és csoki. Kevés ennél ütősebb triász van,nem csoda, hogy fagyiban is, bonbonban is népszerű már a zserbó. Én bonbonban nem vagyok jó, fagyihoz már hideg van, így én kekszgolyóba álmodtam a zserbó-ízvilágot. Viszonylag gyorsan összedobható és garantált a zserbó-fíling. Én totál rákattantam a golyókra, a legutóbbi kókuszos túrógolyót követően estem szerelembe ezekkel az ízbomba-gömbökkel és jelentem, még van pár ötlet a tarsolyomban, úgyhogy most lesz pár golyós poszt, remélem nem bánjátok:)
Kb. félóra alatt megvolt, én reggel munka előtt dobtam össze, hogy Zének ( na meg persze nekem is:))) legyen valami nasi,mire hazaesünk a munkából. Tökéletesen csillapítja az édesség utáni vágyat, ha kicsit precízebben készítítek el,mint én, akkor mutatós is lesz. :)


Hozzávalók:
kb. 22 db golyóhoz

15 dkg darált keksz ( háztartási típusú)
10 dkg darált dió
kb. 5-6 nagy ek. sárgabaracklekvár

A bevonáshoz:
15-20 dkg étcsoki
darált dió

Itt még nem kötött meg a csoki :)


Elkészítés:
1. A darált kekszet elvegyítjük a darált dióval és annyi sárgabaracklekvárral összegyúrjuk, hogy formázható masszát kapjunk. Teáskanálnyi golyókat formálunk belőlük és hűtőbe tesszük, amíg előkészítjük a csokit a bevonáshoz.
2. A csoki 3/4-ét egy kicsi, de mély edényben vízgőz felett vagy mikróban megolvasztjuk majd hozzáadjuk a maradék csokit és addig kevergetjük, míg fel nem olvad teljesen.  ( Temperáljuk a csokit, erről bővebben itt.)
3. A golyókat egy bombonmártó villa ( azt hiszem így hívják, nekem nincs:)) vagy fogpiszkáló segítségével megmártjuk a csokiban, kicsit lecsepegtetjük és sütőpapírra rakjuk őket. Rögtön megszórjuk a tetejüket pici darált dióval: ha fogpiszkálót használunk, próbáljuk úgy szórni a diót, hogy befedje a fogpiszkáló okozta pici lyukat.:)
Én most sietségben voltam, így nem fektettem nagy hangsúlyt arra sem, hogy rendesen lecsepegtessem a csokit a golyókról, így ahogy száradtak, lett egy kis " talpuk", ami nekem külön tetszik, mert így nem is igazán golyó,hanem inkább félgömb formájúak.
Kb. 1 óra alatt a csoki megköt a golyókon és már fogyaszthatjuk is.:)
TIPP:
Ha van időnk és kedvünk kicsit tovább bíbelődni és jobban összekoszolni a konyhát, akkor csináljunk cake pop-okat a golyókból, erről bővebben itt olvashattok néhány trükköt.



Megjegyzések

  1. Nagyon jól néznek ki! Szívesen megkóstolnám a golyókat, mert nagyon guszták :)

    VálaszTörlés
  2. Szeretem én is az ilyen egyszerűen elkészíthető és finom édességeket. Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Koszi Eva,nekem is sokszor csak ilyenre van idom, most ezekkel a golyokkal fogok kiserletezni :)

      Törlés
  3. Megcsináltam, mert már most készülök a Karácsonyra :))) Nagyon nagyon nagyon finom, köszönöm itt a receptet :)
    http://sutizona.blogspot.hu/2013/10/zserbogolyo.html

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése