Karácsonyi hókifli

Akik követnek napi szinten a facebookon, már tudhatják, hogy mi volt az egy hetes hallgatás oka így Karácsony előtt. Terveztem sok-sok sütit, posztot, aztán semmi nem lett belőle... Jó ha a "kötelezőket" össze tudom rittyenteni keddre. Szóval az történt, hogy Z-nek biciklis balesete volt múlt héten. Elütötte egy autó, 3 helyen tört el a lába, megműtötték, 5 napig volt kórházban, de már itthon van. És itthon is lesz nonstop vagy 3 hónapig.:) Egyik szemem nevet, másik sír. Együtt leszünk egész Karácsonykor, minden hétvégén, de nehezen telnek a napok.
Ma együtt sütöttük a hókiflit, berendeztem Z-t a konyhába, felpolcoltam a lábát és töltögette a hókifliket.:)
Most sütöttem először, nem is igen tudtam, milyennek kell lennie. Létezik az élesztős-zsíros verzió, amilyet nagyanyáink sütöttek és létezik az omlós tésztás, amilyet most én készítettem. Nyammmnál és Katucinál is láttam, én leginkább az alakján és a feltekerési módon változtattam. Így született meg Z-vel közösen a mi karácsonyi hókiflink:)


Hozzávalók:
500 gr liszt
250 gr vaj / margarin
175 gr tejföl
csipet só

A töltelékhez:
lekvár ( nálunk Anyu málna-alma lekvárja és eper)

A forgatáshoz:
vaníliás porcukor


Elkészítés:
1. A tészta hozzávalóit összegyúrjuk és pár órára/ 1 éjszakára hűtőbe tesszük. Nekem 2 éjszakát volt a hűtőben, semmi baja nem lett.
2. Lisztezett deszkán átgyúrjuk a tésztát és 4 felé vesszük. Az egyes részeket kör alakúra nyújtjuk (3-4 mm vastagra) , pizzavágóval 8 cikkre vágjuk. A cikkek szélesebb végére lekvárt teszünk és feltekerjük, a keskenyebb vége felé haladva.
3. Sütőpapíros tepsire tesszük őket és 180 fokra előmelegített sütőben 12-15 perc alatt készre sütjük.
4. Még melegen vaníliás porcukorba forgatjuk a kifliket és ha kihűltek, mehetnek is a dobozba.:)


Megjegyzések

  1. Ügyesek vagytok! Boldog, békés ünnepeket és Z-nek mielőbbi gyógyulást kívánok! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése