Kávés kifli

Szintén évek óta a karácsonyi aprósütikészlet szerves része, nagy előnye, hogy villámgyorsan elkészül és minden háztartásban megtalálhatók a hozzávalók- amennyiben kávézik valaki a családból. A fehércsoki-mártást ne spóroljuk le és ne cseréljük le étcsokira pl.,mert a kifli önmagában egyáltalán nem édes, a fehércsoki-bevonattal válik tökéletessé.


Hozzávalók:
2 gáztepsinyi kiflihez

4 gr darált kávé
10 dkg vaj/ margarin
15 dkg liszt
2 ek. holland kakaópor
csipet só
1 tojássárgája
1/2 tk. fahéj
4 dkg porcukor

A díszítéshez:
5 dkg fehércsoki
esetleg jégcukor


Elkészítés:
1. A hozzávalókat összegyúrjuk és fóliába csomagolva 1 órára hűtőbe tesszük.
2. A tésztát osszuk 8 részre és sodorjunk a részekből hosszú rudakat. A rudakat vágjuk 8 egyenlő részre. A kis részeket hengergessük tovább majd hajlítsuk kifli alakúra és tegyük őket sütőpapírral bélelt gáztepsire. Ha szeretnénk, sütés előtt szórjuk meg jégcukorral a kifliket, hogy még elegánsabbak legyenek!
3. 180 fokra előmelegített sütőben 10-12 perc alatt süssük őket készre.
4. A kihűlt kiflik végeit mártsuk olvasztott fehércsokiba és tegyük sütőpapírra száradni őket.
Ezt nem tudtam én most megvárni-szokás szerint.
Egy csésze tejeskávé mellé Ő a tökéletes választás Karácsony reggelén :)





Megjegyzések

  1. Szia!

    Megcsináltam én is, csak diabetikus verzióban. (http://kakukkfu-hortobagyianna.blogspot.hu/2014/12/kaves-kiflik-tonkoly-lisztbol.html)
    Túlzás nélkül mondhatom, hogy életem legfinomabb aprósüteménye! :-D
    Köszönöm a receptet.

    Boldog Karácsonyt!

    Anna

    VálaszTörlés
  2. Szia, ma elôszôr sutottem ezeket a kifliket. Nagyon finomak lettek. El kell rejtenem valahova hogy megmaradjon karacsonyig😊😊

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése