Fokhagymás-tejfölös karajszelet


Szeretem a tepsis húsokat,mert az ember csak bedobál mindent a tepsibe, irány a sütő és 1 óra múlva tálalás. Nincs vele sok munka, sok mosogatnivaló, amíg a husi sül, addig a köret is vígan elkészül:) Rizibizi a nem fogyózóknak, a fogyózóknak saláta, vagy csak magában a hús. Tudom, a sajt meg a tejföl nem diétás, de nem önsanyargatni akarom magam, hanem kicsit kevesebb CH-ot, egészségesebb ételeket fogyasztani. Szóval nekem a sajt és a tejföl belefér. Jó étvágyat :)



Hozzávalók:
4 szelet karaj
3 dl tejföl / creme fraiche
2 gerezd fokhagyma
pici só, bors
reszelt sajt
1 tk. libazsír

Elkészítés:
1. A karajt megmossuk, kicsit kiklopfoljuk, sózzuk, borsozzuk. Nem szabad túlklopfolni a húst,mert akkor kiszárad,épp csak fellazítjuk a rostokat.
2. Egy wokban felhevítem a zsírt és a húsok
mindkét oldalát 1-1 percig sütöm, míg egy kis színt nem kap. Átteszem őket egy kisméretű tepsibe.
3. Belereszelem a fokhagymát a tejfölbe ( én creme fraiche-t használtam, alacsonyabb a zsírtartalma) és a húsokat beborítom vele.
4. Megszórom reszelt sajttal és 1 órán át sütöm 180 fokos sütőben.
Először levet fog engedni, ne ijedjünk meg, csak süssük, a végére a lé eltűnik,és marad a sajtos-tejfölös husi :)


Megjegyzések