Sajtos-gombás pulykatekercs

Nagyon finom, egészséges, light ebédet készítettem ma, Zé krumplipürével ette, én pedig a képen látható hullámos csemegeubival:) Retro kaja ez, lakodalmak hidegtálain előszeretettel tűnt fel ez is gyerekkoromban. Na jó, hasonló. Az leginkább valami száraz sertéshúsból készült, jobb napokat látott sonkával a közepén. Ez egy finom, puha, omlós husi, kicsit szaftos sajtos-gombás töltelékkel a közepén. És hogy miért light? Panír van ugyan rajta, de nem olajban sült, hanem a sütőben. Most először próbáltam ezt ki és tényleg működik:) A hús feltekerési technikáján van csiszolnivaló, de sebaj :)



Hozzávalók:
1 db egész pulykamellfilé ( 450 gr)
1 kis fej vöröshagyma
250 gr gomba
só, bors
petrezselyem
reszelt sajt

A panírhoz:
1 tojás
zsemlemorzsa
olívaolaj spray


Elkészítés:
1. A pulykamellet megmossuk, 4 szeletre vágjuk, megszabadítjuk az inaktól, hártyáktól, kiklopfoljuk és sózzuk.
2. A töltelékhez kevés olajon üvegesre pároljuk a hagymát, hozzáadjuk az apróra vágott gombát, sózzuk, borsozzuk és fedő alatt puhára pároljuk. Levesszük a fedőt úgy 10 perc után, elfőzzük a levét és a végén belekeverjük a petrezselymet is.
3. A húsokon elosztjuk a tölteléket, megszórjuk reszelt sajttal, feltekerjük őket.
4. Megforgatjuk egy felvert tojásban ( én egy ecsettel kentem be őket, így egyszerűbb volt) majd zsemlemorzsában. Olívaolajjal kikent tepsibe tesszük őket, megspricceljük olívaolajjal és mehetnek a 180 fokos sütőbe. ( Ha szükséges, fokpiszkálóval támogassuk meg a husikat)
5. Félóra után felvettema  hőfokot 200-220 fokra, mikor már pirult a teteje, megfordítottam és a másik oldalát is pirosra sütöttem. Ha szükséges, menet közben 1-2szer spriccelhetünk még rá olívaolajat, ha kicsit száraznak tűnne.



Megjegyzések

Megjegyzés küldése