Meggyes brownie

A brownie eddig a málnával alkotta  a legütősebb párost. A savanykás gyümölcs és a csoki felülmúlhatatlan. Majdnem ilyen jó fílinget hozott a meggyes változat is. Ezúttal dupláztam a szokásos adagot, de a tepsi méretén nem változtattam, így jóval magasabb, masszív brownie kockáim lettek. Ha van egy félüveg fejtett meggy otthon, ne habozzatok kipróbálni brownie-ban. Ez is a munkahelyen végezte, a maradékfelhasználás ihlette és mivel Zé nem szereti a browniet (????), nekem meg 2 kocka is elég volt, a kollegáim örülhettek neki.:)



Hozzávalók:
20x20 cm-es tepsihez

200 gr étcsoki
140 gr vaj/ margarin
2 tojás
200 gr cukor
2 púpozott tk. holland kakaópor
120 gr liszt
130 gr magozott meggy


Elkészítés:
1. A sütőt előmelegítjük 180 fokra, a tepsit kibéleljük sütőpapírral.
2. A vajat a csokival mikróban összeolvasztjuk, simára keverjük.
3. A cukrot a tojásokkal habosra keverjük, mehet hozzá a langyosra hűtött vajas csoki,a  kakaóporral elkevert liszt, végül a meggyszemek.
4. A tepsibe öntjük a masszát és előmelegített sütőben 30-35 percig sütjük. ( Elég magas, emiatt a hosszabb sütési idő.)
Ha kérges a teteje és a széle már megsült, el is zárhatjuk ( végezhetünk tűpróbát is a süti közepén, hogy mennyire folyós), ha kihűlt, könnyen szép kockákra tudjuk vágni.


Megjegyzések

  1. Kedves Szofika!
    Köszönöm szépen a receptet, megsütöttem és nagyon finom lett!
    A családban viszont nem mindenkinek nyerte el a tetszését, mert nem találták elég édesnek. Ez persze nem a recept hibája, csak nem jön be nekik az étcsoki.
    Sajnáltam, mert szerintem isteni lett.
    Pár hónapja követem a blogod, szuper receptek vannak, így tovább!
    Üdv. egy kezdő a konyhában ;D

    VálaszTörlés
  2. Kedves Olga,orulok hogy Neked izlett,azt viszont sajnalom,hogy a tobbieknek nem,pedig szerintem a 20 dkg cukortol eleg edes,persze fugg attol is,hany %-os es milyen minosegu csokibol csinalod.Probald meg legkozelebb akkor tobb cukorral vagy alacsonyabb %-u csokibol,ami nem annyira keseru :) Udv: Szofika

    VálaszTörlés
  3. Tibi 60%-os étcsokit használtam, de én is meghökkentem mikor ennyi cukor van a sütibe és még szórtak rá porcukrot, arra meg tejszínhabot nyomtak... O_O
    A blondie recepted biztos jobban tetszett volna nekik, majd azt is kipróbálom. ;)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése