Pöttyös meggyes-túrós pite

Elég sziszifuszi munka volt, de azt gondolom, egy elég látványos desszert lett belőle. Kerek formában is elkészíthető, én most a szögletes mellett döntöttem. Az alapötletet a Nők Lapja Konyha Desszertes különszámában található túrós pite szolgáltatta, ezt gondoltam tovább meggyel. A tésztája persze, hogy elázott-minden túrós sütivel így járok, Zé szerint viszont rég sütöttem ilyen finomat, szóval never mind!Szórjuk bőven a búzadarával-a recept nem írta, én meg naivan hittem benne, de ide már beírtam!




Hozzávalók:
25x25 cm-es szögletes vagy 22-24 cm kerek piteformához

A tésztához:
alap édes omlós tészta:
30 dkg liszt
20 dkg vaj/ margarin
10 dkg porcukor
1 tojás sárgája

A töltelékhez:
50 dkg túró (zsírszegény, nem mintha ebben az esetben számítana)
8-10 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
pár csepp vanília paszta
2 ek. tejföl
2 ek. búzadara 

A szóráshoz:
2-3 ek. búzadara

A tetejére:
1 tojás a kenéshez
20-25 szem magozott meggy ( befőtt)


Elkészítés:
1. A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrjuk és folpackba csomagolva félórára a hűtőbe tesszük, amíg elkészítjük a tölteléket.
2. A túrót villával alaposan áttörjük majd elkeverjük a töltelék többi hozzávalójával együtt. 
3. Előkészítünk egy levehető aljú szögletes vagy kerek piteformát, a sütőt előmelegítjük 180 fokra. Most jön a sziszifuszi munka.
4. A tészta 2/3-át lisztezett deszkán kinyújtjuk szögletesre, akkorára, hogy a forma oldalára is jusson a tésztából. Belesimítjuk a formába, elegyengetjük, ha néhol megszakad, semmi baj,előfordul, ha nem volt elég hideg a tészta, pótoljuk ki tésztadarabokkal, az alja lesz a sütinek, úgysem fog látszani.:) 
5. Villával szurkáljuk meg a tésztát, szórjuk meg búzadarával  és egyengessük el rajta a túrós tölteléket.
6. A tészta maradék egyharmadát nyújtsuk szintén akkorára,mint a forma. Ha ügyesek vagyunk, lyuggassuk ki egy pici pogácsaszaggatóval és ha sikerül, a lyukacsos tésztát borítsuk a pite tetejére, nyomkodjuk a forma széléhez a tésztát.
7. Ha nem vagyunk elég bátrak és ügyesek ( én nem voltam), akkor nyújtsuk ki a tésztát és borítsuk a pitére, nyomkodjuk a tésztát a forma oldalához. Ezután jöhet a szaggató és lyuggassuk ki a tésztát. Kicsit nehéz lesz a tésztaköröket kiszedegetni a pitéből és némi túró is marad rajta, de ne adjuk fel:)
8. A lyukakba nyomjunk 1-1 magozott meggyet ( a levét jól csepegtessük le) és egy felvert tojással kenjük meg a pitét.
9. Mehet az előmelegített sütőbe úgy 30-35 percre, míg aranybarna nem lesz a teteje.
Ha kihűlt, megszórhatjuk porcukorral és kockákra vágva tálalhatjuk.



Megjegyzések

Megjegyzés küldése