Télapó csizma

A cukiságfaktora ennek a keksznek számokban már nem is mérhető! Ági blogján láttam és azonnal beleszerettem :) Tulajdonképp csak a design-t vettem kölcsön, én egy roppant egyszerű kis kekszet készítettem,biztos vagyok benne, hogy Ági mascarponekrémes kis csizmái is isteni finomak! Én most egy villámverziót hoztam ezekre a kis csizmákra!


Hozzávalók:
kb. 16-18 csizmához

A tésztához:
15 dkg liszt
10 dkg vaj/ margarin
5 dkg porcukor
2-3 dkg holland kakaópor
1 tk. őrölt fahéj
1-2 ek. hideg víz ( ha nem áll össze a tészta)

A fehér részhez:
1 tojásfehérje
10 dkg porcukor
kókuszreszelék


Elkészítés:
1. A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrjuk és fóliába csomagolva fél-1 órára hűtőbe tesszük.
2. Lisztezett munkalapon kb. 5-6 mm vastagra nyújtjuk a tésztát és csizma alakú szaggatóval kiszaggatjuk-ha nincs, természetesen bármilyen formájút készíthetünk. Ennél vékonyabbra is szaggathatjuk-én jobban szeretem a vastagabb linzert, sokkal finomabb szerintem, mikor megpuhul,a vékony hajlamos kiszáradni.
3. Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük őket és 180 fokra előmelegített sütőben 12 perc alatt készre sütjük. Rácsra tesszük hűlni a csizmákat.
4. A tojásfehérjét felverjük, közben folyamatosan adagoljuk hozzá a porcukrot. A csizmácskák tetejét bemártjuk a fehér mázba, lecsurgatjuk róla a felesleget és meghempergetjük kókuszreszelékben. Rácsra tesszük őket száradni majd mehetnek a jólzáródó fémdobozba :)


Megjegyzések

  1. Világbajnok! Jobbkor nem is jöhetett volna. Holnap két gyerkőmnek is mikulás bulija lesz!:) Ezer köszönet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, pont azért tettem fel még ma, hogy Mikulásig el lehessen készíteni :)

      Törlés
  2. Nagyon finom volt és nagy sikere volt a gyerekek körében....na meg a kakaó imádó kolléganőknél:))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orommel hallom :) koszonom,hogy elkeszitetted :)

      Törlés
  3. Nagyon praktikus és finom. Köszönöm a receptet. 💗

    VálaszTörlés
  4. Válaszok
    1. Szóval, azt akartam írni, hogy nagyon jól néz ki!🤩 Dobozolva eláll néhány hétig? Nem szárad ki/puhul meg túlságosan?

      Törlés

Megjegyzés küldése