Mákmuffin (lisztmentes) / Flourless poppyseed muffin

Ez a muffin tulajdonképp nem is süti, hanem olyan,mint egy mákhab. A Nők Lapja konyha desszertes különszámában volt egy meggyes-mákos lisztmentes muffin, amit én tovább egyszerűsítettem, így született meg ez a mákmuffin. Direkt nem mákos muffinnak, hanem mákmuffinnak neveztem el, hiszen ebben gyakorlatilag csak mák van. Az én Z-mnél nagyobb mákrajongó nem igen hiszem, hogy van, így természetesen nálunk ez  egy csillagos 5-öst kapott. 


Hozzávalók:
12 db-hoz

5 tojás
16 dkg porcukor
16 dkg darált mák
1 citrom reszelt héja
1 tk. sütőpor
10 dkg olvasztott vaj/margarin

Elkészítés:
1. Az egész tojásokat a porcukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a sütőporral, citromhéjjal elkevert darált mákot és a langyosra hűlt olvasztott vajat/margarint, alaposan elkeverjük.
2. Papírkapszlikba vagy szilikonos muffinformába töltjük a masszát ( a forma 2/3-áig, 3/4-éig) és 180 fokra előmelegített sütőben alsó-felső sütésen 20-22 perc alatt készre sütjük.
3. Porcukorral meghintve tálaljuk.


Light and fluffy, flourless poppyseed muffin, the consistency is more like a mousse. I can imagine this as a cake-filling, on a thin layer of a linzer-like base.

Ingredients:
make 12 muffins

5 eggs
160g icing sugar
160g ground poppyseed
grated zest of 1 lemon
1 tsp baking powder 
100g melted butter, unsaltes

Method:
1. Preheat the oven to 350F and prepare 12 individual paper muffin cases or you can use a 12-hole muffin tin or silicone muffin cases.
2. Using an electric mixer whisk whole eggs and icing sugar until pale, light and fluffy. It takes about 5 mins. Then add ground poppyseed, baking powder, lemon zest and melted butter, mix well.
3. Scoop the mixture into the muffin cases ( until 2/3 or 3/4 full) and bake for 20-22 mins in preheated oven.
4. Dust with icing sugar before serving.




Megjegyzések

  1. Mááákonyos, de nagyon. Ide vele!

    VálaszTörlés
  2. Szia Szofi! Sajnos, nem látok más levelezési lehetőséget a blogodon. Kétségbe vagyok esve, ugyanis imádok minden sütidet. Most a mákmuffint kerestem ki a málnás mákkocka után, előbbinél a cikk végén ajánlod a dupla csokis muffint. De nem lehet megtalálni! Lehetséges, hogy ilyen isteni receptek egy idő múlva a semmibe vesznek? Nem lehet! Nem akarom! Én a dupla csokis muffint akarom! Kérlek, segíts! Válaszodat várva üdvözöllek: K.T.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kerti Törpe! Igen, azt a receptet én távolítottam el akkor, amikor sikerült megalkotnom pár éve a tökéletes csokis muffin receptjét, ami ezerszer jobb,mint a korábbi. Így azt ajánlom szeretettel kipróbálásra, nem fog csalódást okozni, ígérem! itt találod a receptjét:
      http://szofika-a-konyhaban.blogspot.hu/2014/05/a-tokeletes-csokis-muffin-eperrel.html
      Üdv: Szofi

      U.I. Természetesen eper helyett bármi más gyümölccsel működik vagy csak szimplán magában, csokisan :)

      Törlés

Megjegyzés küldése